Volvo auktionerade

Volvo auktionerade ut bil till förmån för Childhood

I mitten av maj auktionerade Volvo Car Sverige ut en helt ny Volvo V60 till förmån för Childhood på Tradera. Alla pengar från auktionen går oavkortat till vårt arbete med att förebygga våld och sexuella övergrepp mot barn, och Tradera tog inte ut något arvode för försäljningen.

För varje såld bil skänker företaget och Volvohandeln en summa pengar till vårt arbete. I samband med att Childhood fyller 20 år i år ville Volvo Car uppmärksamma oss lite extra – och auktionerade ut en bil, som såldes för 310 000 kr.

– Vi hoppas att auktionen skall uppmärksamma Childhoods arbete och självklart även dra in mycket pengar till dem, sade Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, innan auktionen drog igång.  

Volvo Car Sverige är Childhoods partner sedan 2003. I några korta filmer berättar VD Jessica Span om samarbetet med Childhood och om hur viktigt det är att ta barns säkerhet på allvar. Läs mer om partnersammarbeten här.

Text Åsa Andreasson Åkerström, foto: Volvo