Företagspartner - Volvo Car Sverige

Barn är allas vår framtid, som ska ha rätten att få vara just barn och utvecklas till vuxna och fria människor. Något vi som stort svenskt företag känner ansvar för att arbeta för. Barns säkerhet är starkt förankrat i vårt företags värderingar.”
Jonas Eriksson, Manager Brand Activation & Partnership Volvo Car Sverige

Volvo Car Sverige och svensk Volvohandel är sedan 2003 en av Childhoods stora företagspartners. För varje såld bil i Sverige skänker Volvo och Volvohandeln årsvis en summa pengar till Childhood och arbetet med att förebygga sexuella övergrepp och våld mot barn.

 Genom åren har Volvo även stöttat Childhood genom en rad olika sponsoraktiviteter såsom Volvo Ocean RaceStena Match Cup, Svenska Fotbollförbundet samt deltagit på vår Childhood-dag på Gröna Lund och mycket mer.

Samarbetet med Childhood är något som går hand i hand med Volvo Cars engagemang gällande barns säkerhet.

För oss på Volvo Cars har människan och säkerhet alltid varit i fokus, vare sig vi utvecklar våra produkter eller tjänster. Vi bryr oss inte bara om föraren, medpassagerarna utan även de som befinner sig utanför våra bilar. Vi har också stort fokus på de som kommer efter, det vill säga våra barn och deras framtid. Genom vårt långsiktiga samarbete med Childhood får Volvo Car Sverige och våra Volvohandlare runt om i landet möjlighet att stötta och bidra till att övergrepp mot barn bekämpas”, säger Jonas Eriksson.