BLI VÅR FÖRETAGSPARTNER

Tillsammans med våra företagspartners arbetar vi för att nå långsiktiga resultat och öka engagemanget för vår fokusfråga; att förhindra att barn utsätts för våld och sexuella övergrepp.

Det finns fyra nivåer av partnerskap beroende på hur mycket ni har möjlighet att stödja oss med och hur långsiktigt ni vill att partnerskapet ska vara. Utifrån varje nivå, skräddarsyr vi sedan tillsammans med er ett partneravtal som passar oss båda.

I så stor mån som möjligt skapar vi också gemensamma aktiviteter vilket kan vara allt från en gemensam debattartikel eller ett seminarium under Almedalsveckan till en frukostföreläsning på kontoret, en stegtävling för personalen, försäljning av en produkt, ett kundevent eller en tävling i social media.

Vill du och ditt företag också hjälpa till? Här kan du läsa mer om de olika typerna av företagssamarbeten vi erbjuder:

 

1. MAJOR PARTNER
5 miljoner kronor eller mer per år.

– Flerårigt avtal.
– Branschexklusivitet internationellt.
– En plats i vår styrelse.
– Exponering av logga på Childhoods hemsida.
– Tillgång till Childhoods logotype (inkl. mejlavsändare där stödet till Childhood framgår).
– Inbjudan till partnermöten 2ggr/år.

ICA har varit Childhoods major partner i snart femton år. Teddy Falkenek, chef för samhällsengagemang och sponsring på ICA, berättar här om vad samarbetet betyder för företaget, dess personal och kunder.

 

2. PARTNER
1-3 miljoner kronor per år.

– Flerårigt avtal.
– Branschexklusivitet nationellt.
– Exponering av logga på Childhoods hemsida.
– Tillgång till Childhoods logotype (inkl. mejlavsändare där stödet till Childhood framgår).
– Inbjudan till partnermöten 2ggr/år.

Volvo Car Sverige är Childhoods partner sedan januari 2003.Här berättar Jonas Eriksson, Manager Brand Activation & Partnership Volvo Car Sverige,  om ett samarbete som är djupt förankrat i Volvos värderingar.

 

3. KAMPANJPARTNER
200 000 kronor eller mer.

– Under en begränsad tid s k kampanjperiod, t ex 6 till12 månader. Samarbetet kan t ex innebära att en produkt eller tjänst säljs till förmån för Childhood.
– Exponering av logga på Childhoods hemsida.
– Tillgång till Childhoods logotype (inkl. mejlavsändare där stödet till Childhood framgår).
– Inbjudan till partnermöten 2ggr/år.

Happy Plugs är kampanjpartner till Childhood sedan hösten 2016. Företaget har tagit fram en prickig kollektion med hörlurar och mobilskal och av varje såld produkt skänker de 3,50 dollar (ca 30 kr) till vårt Childhoods arbete. Här berättar Linda på Happy Plugs om deras engagemang.

 

4. FÖRETAGSVÄN
50 000 kronor eller mer.

– Ettårsavtal.
– Exponering av företagsnamn på Childhoods hemsida.
– Tillgång till Företagsvän-märke (inkl. mejlavsändare där stödet till Childhood framgår).