Företagspartner

Bli vår företagspartner

Kontakt

Ellika Mårtensson
Affärsansvarig
Företagssamarbeten

ellika.martensson@childhood.org
070-1 90 48 45

Tillsammans med våra företagspartners arbetar vi för att nå långsiktiga resultat och öka engagemanget för vår fokusfråga; att stoppa sexuella övergrepp mot barn. I de Globala målen för hållbar utveckling (Agenda 2030) som antogs av FN 2015 fastslås i delmål 16.2 att övergrepp, utnyttjande, människohandel och alla former av våld eller tortyr mot barn ska elimineras. Vi arbetar också mot delmål 5.3 och 17. För att detta ska bli verklighet till 2030 behöver vi på Childhood som arbetar direkt med frågan stöd från starka partners inom näringslivet.

Tre nivåer av partnerskap

Beroende på hur mycket ni har möjlighet att investera och hur långsiktigt ni vill att partnerskapet ska vara erbjuder vi olika nivåer av samarbeten. Utifrån varje nivå skräddarsyr vi sedan tillsammans med er ett partneravtal som passar oss båda.

Gemensamma aktiviteter

I så stor mån som möjligt skapar vi också gemensamma aktiviteter vilket kan vara allt från en gemensam debattartikel eller ett seminarium under Almedalsveckan till en frukostföreläsning på kontoret, en stegtävling för personalen, försäljning av en produkt, ett kundevent eller en tävling i social media.

Vill du och ditt företag också hjälpa till? Här kan du läsa mer om de olika typerna av företagssamarbeten vi erbjuder:

Major partners

5 miljoner kronor eller mer per år.

– Flerårigt avtal.
– Möjlighet till plats i vår styrelse
– Tillgång till en key account manager
– Exponering av logga på Childhoods hemsida
– Tillgång till Childhoods logotype (inkl. mejlavsändare där stödet till Childhood framgår)
– Inbjudan till partnermöten och andra Childhood-event.

Handelsbanken har varit major partner till Childhood i över tio år. Catharina Belfrage Sahlstrand, Hållbarhetschef på Handelsbanken, berättar om varför barnen har en viktig plats i bankens hållbarhetsarbete.

Partners

1-5 miljoner kronor per år.

– Flerårigt avtal.
– Tillgång till en key account manager
– Exponering av logga på Childhoods hemsida
– Tillgång till Childhoods logotype (inkl. mejlavsändare där stödet till Childhood framgår)
– Inbjudan till partnermöten och andra Childhood-event.

Volvo Car Sverige är Childhoods partner sedan januari 2003. Här berättar Jonas Eriksson, Manager Brand Activation & Partnership Volvo Car Sverige,  om ett samarbete som är djupt förankrat i Volvos värderingar.

Kampanjpartners

200 000 kronor eller mer.

– Under en begränsad tid s k kampanjperiod, t ex 6 till12 månader. Samarbetet kan t ex innebära att en produkt eller tjänst säljs till förmån för Childhood
– Exponering av logga på Childhoods hemsida
– Tillgång till Childhoods logotype (inkl. mejlavsändare där stödet till Childhood framgår)
– Inbjudan till partnermöten och andra Childhood-event

Modeföretaget Gina Tricot har tagit fram en barnkollektion som de säljer till förmån vårt arbete. Här berättar Ginas hållbarhets- och kvalitetschef Rebecca Watkins om ett samarbete som stärker varumärket både internt och externt.

Företagsvän

50 000 kronor eller mer.

– Ettårsavtal.
– Exponering av företagsnamn på Childhoods hemsida.
– Tillgång till Företagsvän-märke (inkl. mejlavsändare där stödet till Childhood framgår).

Foton: privat