Vad innebär det att vara företagspartner? Tillsammans med våra företagspartners arbetar vi för att nå långsiktiga resultat och öka engagemanget för vår fokusfråga; att stoppa sexuella övergrepp mot barn. I de Globala målen för hållbar utveckling (Agenda 2030) som antogs av FN 2015 fastslås i delmål 16.2 att övergrepp, utnyttjande, människohandel och alla former av våld eller tortyr mot barn ska elimineras. Vi arbetar också mot delmål 5.3 och 17. För att detta ska bli verklighet till 2030 behöver vi på Childhood som arbetar direkt med frågan stöd från starka partners inom näringslivet.
Nivåer av partnerskap
Beroende på hur mycket ni har möjlighet att investera och hur långsiktigt ni vill att partnerskapet ska vara erbjuder vi olika nivåer av samarbeten. Utifrån varje nivå skräddarsyr vi sedan tillsammans med er ett partneravtal som passar oss båda.
Gemensamma aktiviteter
I så stor mån som möjligt skapar vi också gemensamma aktiviteter vilket kan vara allt från en gemensam debattartikel eller ett seminarium under Almedalsveckan till en frukostföreläsning på kontoret, en stegtävling för personalen, försäljning av en produkt, ett kundevent eller en tävling i social media.
Vill du och ditt företag också hjälpa till? Här kan du läsa mer om de olika typerna av företagssamarbeten vi erbjuder:
Major partner
5 miljoner kronor eller mer per år
– Flerårigt avtal.
– Möjlighet till plats i vår styrelse
– Tillgång till en key account manager
– Exponering av logga på Childhoods hemsida
– Tillgång till märket företagsvän samt mejlsignatur på svenska och engelska
– Inbjudan till partnermöten och andra Childhood-event
Handelsbanken har varit major partner till Childhood i över tio år. Catharina Belfrage Sahlstrand, Hållbarhetschef på Handelsbanken, berättar om varför barnen har en viktig plats i bankens hållbarhetsarbete.
Partner
1 till 5 miljoner kronor per år
– Flerårigt avtal
– Tillgång till en key account manager
– Exponering av logga på Childhoods hemsida
– Tillgång till märket företagsvän samt mejlsignatur på svenska och engelska
– Inbjudan till partnermöten och andra Childhood-event
Volvo Car Sverige är Childhoods partner sedan 2003. I några korta filmer berättar VD Jessica Span om samarbetet med Childhood och om hur viktigt det är att ta barns säkerhet på allvar.
Kampanjpartner
Från 200 000 kronor
– Begränsad så kallad kampanjperiod, till exempel 6 till12 månader. Samarbetet kan exempelvis innebära att en produkt eller tjänst säljs till förmån för Childhood
– Exponering av logga på Childhoods hemsida
– Tillgång till märket företagsvän samt mejlsignatur på svenska och engelska
– Inbjudan till partnermöten och andra Childhood-event
Företagsvän
Från 50 000 kronor
– Ettårigt avtal
– Exponering av företagsnamn på Childhoods hemsida
– Tillgång till märket företagsvän samt mejlsignatur på svenska och engelska

Foto: Childhood